Searching...
Friday, October 28, 2016
1:37 AM 0

Kesian !! Mayat Lelaki Terjun Jambatan Pulau Pinang Kedua Kini Dijumpa

Mayat seorang lelaki yang dipercayai milik mayat seorang lelaki yang terjatuh ke dalam laut dari atas Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah berhampiran Batu Maung telah dijumpai.

Mayat lelaki berkenaan telah dijumpai oleh nelayan tempatan ketika keluar menangkap ikan, mereka kemudiannya telah menghubungi pihak bomba.

Menurut bilik gerakan bomba dan penyelamat Pulau Pinang, mereka telah menerima laporan kira-kira jam 8.15 pagi dan telah menghantar anggota ke lokasi kejadian bersama pihak Maritim Malaysia.

Mayat telah diserahkan kepada pihak polis untuk dibawa ke Hospital Sungai Bakap untuk bedah siasat


Dari gambar yang kami perolehi, kelihatan gambar mangsa telah timbul dengan beberapa ketul bata dijumpai bersama mayat dipercayai untuk menenggelamkannya.


Rabu lalu, seorang lelaki berusia 38 tahun yang  menunggang motosikal dari arah Batu Kawan dipercayai berhenti di kilometer (km) 11.3 jambatan berkenaan sebelum hilang kira-kira jam 8.30 pagi.

Kehilangannya itu disedari apabila motosikal miliknya ditemukan anggota peronda di atas jambatan berkenaan.




Monday, September 28, 2015
1:04 AM 0

SEMUA KENA BACA!!! GADIS INI TERUS JADI BATU LEPAS MATI DISEBAB DERHAKA PADA IBUNYA(3 GAMBAR)

Masyarakat di Dusun Jublek, Desa Napis, Kecamatan Tambakrejo, Kabupaten Bojonegoro digemparkanden oleh penemuan mayat di dalam peti.

Yang lebih menghairankan l lagi, mayat tersebut telah mengeras seolah-olah diawetkan bertahun-tahun lamanya.

Sebenarnya mayat seorang wanita ini telah disumpah oleh ibunya kerana telah menderhaka terhadap ibu sendiri.

Biarpun peristiwa ini telah lama berlaku namun diharapkan ianya menjadi iktibar buat kita semua
Maklumat ini diperolehi melalui Berita Jatim di lapangan, Khamis (20/8/2009) menyebutkan, mayat tersebut ditemukan warga di salah satu rumah kosong di tengah hutan jati sekitar desa setempat.





Sunday, September 27, 2015
11:49 PM 0

KISAH BENAR!!! PUKUL 3 PAGI DAH KATA "Period dah habis"?TANYA SI SUAMI...BETUL2 ALASAN!!!



Al-kisahnya pukul 3 pagi, Aku sedang tidur dan dia kejutkan aku lalu berkata,

“Period dah habis? Saya rasa dah macam lama sangat ni telekung awak tu tak bergerak”

Aku terdiam. “Hari ini dah hari keenam,” kata aku dalam hati.

“Hari ini, hari last kot. Baru tadi, saya check darah dah kering (pukul 1 pagi). Esok pagi saya mandi wajib. Nak mandi tengah malam sejuklah awak,”

“Bangun mandi wajib sekarang! Kenapa nak tunggu pagi esok? Habis awak nak tinggal Isyak padahal awak dah boleh sembahyang?”

Aku diam lagi.

“Awak ini buat mudah saja dengan sembahyang. Saya perasan orang perempuan ini suka tangguh mandi wajib. Padahal mandi wajib tak sampai 10 minit pun,”

“Sejuklah awak,” jawab aku.

“Okay kejap”

Dia keluar bilik dan ke ruang tamu dan dia masuk dengan membawa lighter.

“Awak tak tahan sejuk? Okay. Tapi kalau api awak sanggup tahan, awak tak payah mandi wajib. Kalau awak boleh tahan api maknanya awak boleh tahan api neraka sekali,” katanya sambil cuba menyalakan api dan acah nak membakar lengan aku.

Aku mengelak. Tapi aku diam lagi.

“Aten, awak tahu tak yang saya tanggung dosa awak? Saya tak mahu bila kaki saya dah selangkah boleh masuk syurga, tiba-tiba Allah panggil saya dan berkata.

“Wooii Ameq, ang nak pi mana? Ni bini ang lagu mana pulak? Ang ada tegur dia suh sembahyang bila masuk waktu, suh baca quran, jaga aurat. Meh sini meh sini! Ang kena bertanggungjawab atas dosa bini ang pulak”

“Saya tak nak disebabkan awak, saya masuk neraka sekali Aten. Kasihanlah pada saya Aten. Jangan buat saya macam ini. Kalau awak sayang saya, awak pergi mandi wajib dan sembahyang Isyak,”


Ads:


“Lagi satu, awak kan tahu saya ini sibuk berkerja siang malam, kadang-kadang tak sempat nak membaca Quran. Apa salahnya kalau awak wakilkan saya baca Quran? Nabi kata, seorang sahaja dalam rumah itu ada orang yang membaca Quran, inshaAllah seluruh keluarga itu akan terhindar dari fitnah dajjal,”

Hmm aku diam lagi. Aku tak sentiasa istiqamah baca Quran. Selalu on off baca Quran. Sepatutnya tiap-tiap hari kan?

Dia datang dan belai lembut rambut aku.

“Awak selalu kata ‘kenapa kita tak dapat anak lagi’. Awak selalu nak mempertikaikan perancangan Allah. Aten, Allah nak kita bersabar. Allah nak kita sembah dan merayu pada dia. Cubalah sembahyang awal dan jangan lambat, sembahyang biar kusyuk, lepas sembahyang berdoa pada Allah dan baca Quran. Saya tengok awak lepas sembahyang kadang-kadang tak sempat baca doa dah terus bangun. Macam mana Allah nak bagi anak?”

Aku mula bertanya.

“Bukan saya nak mempertikaikan. Tetapi ini satu persoalan. Kenapa ada orang yang tak sembahyang, tak berpuasa, tak baca Quran, tak menutup aurat boleh mengandung dan senang dapat anak?”

“Ini jawapan saya. Dia mungkin diberi anak yang cepat, tapi dia tetap akan ada dugaannya. Bila besar, anak-anak dia tak nak dengar cakap, degil dan bermasalah. Orang kata ada anak ini best, tetapi anaklah dugaan paling terbesar dan sebab anak jugak kita boleh masuk neraka kalau kita tak pandai membimbing dan kalau kita tak berubah jadi ibu bapa yang baik dari segi agama.

“Walaupun dia memang dah cukup baik Allah tetap bagi dugaan. Cuba tengok ada yang dapat anak dari kecil lagi menghidap penyakit perlukan duit puluhan ratusan ribu, ada yang dapat anak tak cukup sifat. Itu semua dugaan dan ujian dari Allah.

“Orang yang tak ada anak ada dugaannya, orang yang ada anak dugaannya juga. Allah akan menduga semua orang. Sebab itu saya selalu kata baca doa baca Quran. Bila Allah rasa kita dah cukup baik, Allah akan bagi anak pada kita sebab Allah tahu kita dah cukup layak untuk jadi ibu bapa yang baik untuk anak anak kita nanti. Saya tak suka awak mempertikai perancangan Allah. Awak tahu tak perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan buat manusia?” katanya

Aku menangis, aku bersyukur kerana ada suami yang selalu memberikan sokongan dan menasihatkan aku. Dia tidak pernah nak menyalahkan aku dan dia selalu berkata bahawa ‘Ini semua ujian dari Allah,”.

‘Dah, bangun. Pergi mandi wajib’.

Kredit tulisan asal kepada Cik Atenn Azlan, Aku sedang tidur dan dia kejutkan aku lalu berkata,


SUMBER


Artikel menarik:
11:19 PM 0

MEMANG BALASAN ALLAH !!! DISEBAB BUKA AIB ORANG... TAPI AIB SENDIRI TERBUKA DENGAN KANTOI (2 GAMBAR)

Hajat nak mentertawakan orang, nampaknya sudah memakan diri sendiri apabila individu yang memuat naik gambar berkenaan ditertawakan serta dikritik netizen di media sosial.


Intan Farhana, memuat naik gambar pasangan yang menaiki motosikal menggunakan lorong Drive Thru restoran makanan segera McDonald untuk memesan makanan. 

"Aku laki bini terkejut bila tengok mamat ni nan awek dia, berdekah terkekek aku nan laki aku ahh. ini drive thru bukan ride thru," katanya.

Susulan itu, netizen mengkritik tindakannya mentertawakan orang yang dianggap memalukan pasangan terbabit.

"Apa yang peliknya? Rider lalu Drive Thru McDonald adalah perkara biasa. Pertama kali ternampak ke? Sakai," kata Ziba.

"Kat Arab nun ada je orang naik unta lalu Drive Thru. Tak ada pula yang peliknya. Baru keluar dari gua ke?" kata Nizam.

"Aku kerja di McDonald Drive Thru dah setahun. Memang dah biasa dah tengok. Aku rasa Intan Farhana ini baru datang ke bumi. Diorang dari Planet Nameck. Planet Nameck tak ada Drive Thru," kata Azril Ril.

Hasil pencarian di Facebook, akaun Facebook individu terbabit sudah dinyahaktifkan. 

Perkara seperti ini adalah biasa di Malaysia. Pernah juga terlihat rider dengan aweknya lalu Drive Thru. Sungguhpun agak janggal dan melucukan, namun tidak perlulah sampai merakam gambar orang dan muat naik ke laman sosial.



Cukuplah sekadar tersenyum dan jadikan ia sebagai satu keunikan masyarakat kita di Malaysia bumi bertuah yang kaya dengan kepelbagaian bio


10:41 PM 0

KEJAM BETUL LELAKI INI BUNUH ISTERINYA DAN MASUK LENGGAN KE KEMALUANNYA KERANA .....(2 GAMBAR)

UTTAR PRADESH – Seorang lelaki sanggup membunuh isteri yang dikahwininya selama 15 tahun semata-mata kerana wanita itu enggan melakukan seks, kemudian hanya duduk di sebelah mayat sambil meminum arak selama lebih enam jam sehingga polis tiba di tempat kejadian dan menangkapnya.
Rajiv Sharma bertindak sedemikian kerana berang keinginannya ditolak oleh isterinya, Meenu Sharma.
Pasangan itu mempunyai seorang anak lelaki berusia 10 tahun. Insiden itu dilaporkan kakak Meenu yang juga tinggal di kawasan sama di kampung Nariyawal, daerah Bareilly.
“Sebaik tiba di tempat kejadian kami menemui mayat wanita itu berlumuran darah, manakala suaminya duduk di sebelah. Bagaimanapun, tiada kecederaan luaran pada badan, hanya darah yang banyak,” kata pegawai polis Santosh Kumar.
Sebelum itu, pihak polis berhadapan masalah memujuk Rajiv membuka pintu pagar rumahnya.
Menurut polis, Rajiv mengaku bertanggungjawab melakukan jenayah itu dan memberitahu, dia memasukkan lengan kanannya ke dalam kemaluan isterinya sehingga menyebabkan kematian.
“Walaupun dia mengaku menyebabkan kematian isterinya, kami masih menunggu laporan bedah siasat bagi menentukan punca sebenar kematian,” kata pegawai penyiasat.
Menurut sumber, Rajiv dikatakan mengalami masalah paranoia dan mendakwa isterinya pergi berjumpa seseorang di bandar.
Selepas ditahan semalaman di Balai Polis Bithri, Rajiv dibawa ke mahkamah rendah kelmarin. Mahkamah mengarahkan dia direman 14 hari.
Sementara itu, penyewa yang tinggal di rumah yang sama dengan pasangan itu berkata: “Saya sedang tidur ketika kejadian berlaku. Mereka kerap bergaduh. Selain daripada itu saya tidak tahu apa-apa.”
9:17 PM 0

PEBUATAN GELI BETUL LELAKI LANGGAN PEL4CUR DENGAN WANG SEDEKAHNYA !!!

Wednesday, September 23, 2015
7:11 AM 0

HANGAT LELAKI INI BERPUASA SELAMA 70 TAHUN NAMUN APA TERJADI LEPAS MAKAN MESTI TERKEJUT RAMAI ORANG (3 GAMBAR)


Percaya atau tidak? Inilah manusia yang paling ajaib di dunia. Dia mengaku sudah 70 tahun hidup tanpa makan dan minum. Kerana keanehannya itu, pakar tentera India sedang mempelajari rahsia lelaki berusia 82 tahun tersebut. 

Namanya Prahlad Jani, lelaki tua itu, kini ditempatkan sebuah ruangan di sebuah hospital di Ahmedabad, Gurjarat. Telegraph melaporkan, disitu dia diawasi dengan ketat oleh organisasi penyelidikan pertahanan India, yang percaya lelaki itu mungkin mempunyai rahsia istimewa yang dapat membantunya bertahan hidup.

Dia telah menghabiskan masa enam hari tanpa makanan atau air di bawah pemerhatian ketat dan para doktor mengatakan, tubuhnya belum menunjukkan adanya kesan-kesan akibat kelaparan atau dehidrasi.



Jani, yang mengaku telah meninggalkan rumah pada usia tujuh tahun dan hidup berkelana sebagai sadhu atau orang suci di Rajasthan, dianggap sebagai 'breatharian' yang boleh hidup dengan melakukan 'pertapaan spiritual'.

Dia percaya, dirinya disokong seorang dewa yang menuangkan 'ubat mujarab' melalui sebuah lubang di langit-langit mulutnya.

Pengakuannya itu telah disokong seorang doktor India yang pakar dalam kajian tentang orang yang mengaku mempunyai kemampuan super-natural, tetapi dia juga tidak terlepas dari kecaman segelintir orang yang melihat dia sebagai seorang 'penipu dari desa'.

Organisasi Pembangunan Penelitian Pertahanan India, pakar dalam penciptaan pesawat, peluru berpandu balistik antara-benua dan bom-bom jenis baru percaya, Jani boleh mengajar mereka untuk membantu para askar bertahan hidup lebih lama tanpa makanan atau korban bencana untuk bertahan sehingga bantuan tiba.

"Jika dakwaan itu terbukti, ia akan menjadi sebuah penemuan hebat dalam ilmu perubatan," kata Dr G Ilavazhagan, pengarah Defence Institute of Physiology & Allied Sciences.

"Kami boleh membantu menyelamatkan hidup ramai manusia yang ditimpa bencana alam atau melakukan pelayaran dilaut dan pelbagai keadaan alam dan aktiviti kemanusiaan yang ekstrem. 


Kami boleh mendidik masyarakat tentang teknik-teknik hidup dalam keadaan teruk dengan sedikit makanan dan air atau tidak ada sama sekali.

"Setakat ini, Jani nampaknya diperiksa dengan teliti. Dia tidak makan atau minum air dalam masa enam hari. Dia juga belum membuang air kecil dan air besar selama itu. Dia tetap akan segar bugar dan sihat serta tidak menunjukkan tanda-tanda kelesuan.

Doktor akan terus memantau dia selama 15 hari, suatu tempoh masa yang mereka harap dapat melihat beberapa keletihan otot, dehidrasi serius, kehilangan berat badan dan keletihan yang diikuti kegagalan organ.


Di India, sudah menjadi lumrah bagi orang Jain dan Hindu untuk berpuasa, kadang-kadang selama lapan hari lebih, tanpa kesan yang membahayakan, yang merupakan sebahagian daripada ritual keagamaan mereka. Kebanyakan orang tidak boleh hidup tanpa makanan selama 50 hari.

Aksi mogok makan terpanjang yang dicatat adalah 74 hari. Menurut Dr Sudhir Shah, yang memeriksa Jani pada tahun 2003, penelitian itu berlangsung tanpa makanan atau air selama sepuluh hari di mana urin nampaknya diserap kembali oleh tubuhnya setelah terbentuk dipundi kencingnya.