Searching...
Wednesday, March 26, 2014
3:17 PM 0

Pesakit barah jatuh tingkat 9

Butterworth: Seorang lelaki yang menghidap barah paru-paru ditemui mati dalam keadaan mengerikan selepas dipercayai terjatuh dari tingkat sembilan rumah pangsa Tanjung Jaya, Jalan Raja Uda, di sini, dalam kejadian pada jam 6.30 pagi semalam.
Sebelum kejadian mangsa keluar seorang diri dari rumahnya di Butterworth dengan menunggang motosikalnya menuju rumah pangsa berkenaan sebelum ditemui sudah meninggal dunia oleh penduduk kediaman berkenaan.

Menurut sumber, ketika ditemui mayat lelaki dikenali Thum Kim Hong, 54, masih lengkap memakai topi keledar dan mangsa parah pada badan serta pinggang disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.
“Mangsa sebelum ini disahkan doktor menghidap barah paru-paru dan beberapa kali menjalani rawatan kimoterapi, malah dia kerap mengadu sakit setiap kali selesai sesi berkenaan.

“Pada malam sebelum kejadian dia tidak menunjukkan gelagat aneh, sebaliknya berjanji untuk keluar bersarapan bersama isterinya menyebabkan wanita terbabit langsung tidak mengesyaki perkara buruk akan menimpa suaminya,” katanya.

Difahamkan isteri mangsa yang juga penjual bunga di sebuah pasar berhampiran dan wanita itu hanya mengetahui mengenai kejadian menimpa suaminya selepas dihubungi seorang rakan. Siasatan masih dijalankan untuk mengesan sekiranya kejadian berunsur jenayah atau sebaliknya dan mayat mangsa dihantar ke Jabatan Perubatan Forensik Hospital Seberang Jaya (HSJ).


0 comments:

Post a Comment