Searching...
Sunday, February 23, 2014
9:22 PM 0

Johan Raja Lawak Menang Kes Saman RM1 Juta

Bertuah sungguh Johan Raja Lawak kerana beliau telah berjaya memenangi kes saman tuntutan RM1 juta terhadap Juara Film Production Sdn Bhd dan pengarah Mohd Javed Mohd Nizar semalam.. Keputusan itu telah dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Su Geok Yiam atas tuntutan ganti rugi kecederaan yang dialami Johan selepas dibaling dengan cawan sehingga cedera pada tahun 2010 yang lalu..
Mahkamah turut memerintahkan Javed untuk membuat permohonan maaf secara terbuka dan menarik balik surat dan email yang diedarkan kepada pihak media dan beberapa persatuan mengenai kejadian itu..
Bertuah sungguh Johan Raja Lawak kerana beliau telah berjaya memenangi kes saman tuntutan RM1 juta terhadap Juara Film Production Sdn Bhd dan pengarah Mohd Javed Mohd Nizar semalam.. Keputusan itu telah dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Su Geok Yiam atas tuntutan ganti rugi kecederaan yang dialami Johan selepas dibaling dengan cawan sehingga cedera pada tahun 2010 yang lalu..
Mahkamah turut memerintahkan Javed untuk membuat permohonan maaf secara terbuka dan menarik balik surat dan email yang diedarkan kepada pihak media dan beberapa persatuan mengenai kejadian itu..
Beruntung la Johan dapat RM1 juta.. Kalau korang nak tahu apa yang telah terjadi di trajedi gelas terbang yang berlaku pada bulan Mei 2010 yang lalu, boleh la baca penjelasan Johan dibawah…



“Pada 10 Mei lalu kira-kira jam 7.30 malam, saya dapat panggilan telefon memaklumkan ibu saya sudah meninggal dunia. Saya minta habiskan dulu babak pada malam itu sebelum saya pulang ke Kuala Lumpur. Namun, Javed buat keputusan menamatkan penggambaran pada malam itu dan sambung semula keesokan hari.
“Alhamdulillah, saya sempat menyempurnakan jenazah arwah ibu dan semalaman saya tidak berpeluang melelapkan mata. Javed memaklumkan kepada saya, apabila saya dalam perjalanan ke Seremban keesokan hari, telefon dia, namun panggilan yang dibuat tiada jawapan. Saya dan Ozlynn dah sampai ke lokasi, babak malam yang dibuat di sebuah rumah. Tapi, tak ada siapa pun di situ.
“Sementara menunggu kru lain yang masih on-call, saya dan isteri tidur dulu dalam kereta, maklum sajalah kepenatan, semalaman tak tidur. Namun, anak pemilik rumah berkenaan, ketuk cermin kereta dan meminta kami supaya tidur saja dalam rumah mereka. Akhirnya seorang kru mengejutkan kami, memaklumkan pengarah nak jumpa bincang pasal skrip.

“Namun, saya dan Ozlynn tertidur semula dan sekali lagi kru berkenaan mengejutkan kami 30 minit kemudian, memaklumkan pengarah dah tunggu lama. Saya yang dalam keadaan ‘mamai’ terus ke restoran yang terletak tidak jauh dari rumah berkenaan. Saya terus duduk depan Javed. Namun, saya diarahkan bertukar tempat secara kasar.
‘Dua tumbukan ke muka saya’
“Seorang kru yang mendakwa dirinya Pengurus Produksi mengetuk tangan saya, dia terus tanya ‘kau nak lama ke sekejap dalam industri ni?’ Tak ada langsung bincang pasal skrip. Jawapan saya, ‘apa hal ni?’ Dia tanya lagi, ‘aku tanya, jawablah…’ saya pun balas ‘apa pasal?’ Ketika itulah Javed memaki hamun saya, dia ambil gelas dah terus baling ke muka saya!
“Javed membaling gelas tepat mengenai muka saya. Ketika itu darah dah memancut keluar. Dalam masa sama, Ozlynn menekup luka di dahi saya. Javed pula dah baling meja, manakala Ozlynn cuba menghalang diri saya daripada terus dikasari.
“Ketika itulah isteri saya ditendang! Saya cuba mempertahankannya, manakala dua tumbukan pula singgah di muka saya. Kami akhirnya sempat menyelamatkan diri dengan bantuan orang ramai,” kata Johan menceritakan kedudukan perkara sebenar 
Sumber: Berita Harian



0 comments:

Post a Comment