Searching...
Friday, February 21, 2014
3:27 AM 0

Terbaring disangka mangsa nahas jalan raya

Kulim: “Ketika dalam perjalanan pulang ke rumah, saya melihat seorang lelaki terbaring dalam keadaan berlumuran darah di tengah jalan lalu menyangka mungkin berlaku kemalangan jalan raya, tetapi berasa pelik kerana tiada kenderaan di situ.”
Begitu kata anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Kulim Mohd Khairi Shamsudin, 22, yang secara kebetulan melalui lokasi kejadian lelaki parah akibat terkena tiga das tembakan pada badan dan kepalanya ketika membonceng motosikal bersama rakan wanitanya. 
Kejadian berlaku jam 9.30 pagi semalam di Lebuhraya Kulim-Baling berhampiran lampu isyarat Padang Meha, di sini, ketika mangsa berusia 34 tahun membonceng motosikal bersama rakan wanita berusia 21 tahun.

Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia jam 6 petang apabila hampir sembilan jam bertarung nyawa selepas dilaporkan kritikal ketika menerima rawatan di Hospital Kulim (HK), di sini.
Foto
MANGSA parah selepas terkena tembakan di Lebuhraya Kulim-Baling, semalam.

Difahamkan, sebelum kejadian mereka dalam perjalanan dari Kawasan Perindustrian Padang Meha menuju ke Pekan Kulim untuk mendapatkan rawatan di HK.

Mohd Khairi berkata, sebaik tamat bertugas, dia melalui jalan berkenaan untuk pulang dan melihat lelaki berlumuran darah terbaring di tengah jalan menghala ke arah Kulim di samping seorang wanita dipercayai rakan mangsa.

“Saya kemudian memberhentikan motosikal untuk memberi bantuan kepada mangsa. Pada mulanya saya sangka dia mangsa kemalangan dan beberapa pengguna lain turut berhenti untuk memberi bantuan, namun saya berasa hairan kerana tiada kenderaan lain terbabit.

“Saya beranggapan kemungkinan itu kes langgar lari, namun saya terkejut apabila wanita terbabit memaklumkan rakannya cedera akibat terkena tembakan. 
SUMBER: METRO HARIAN

0 comments:

Post a Comment