Searching...
Thursday, February 20, 2014
12:45 AM 0

Resort Korea runtuh disebabkan 10 kematian dan lebih 100 cedera

Keruntuhan bumbung Resort membunuh sekurang-kurangnya 10 dalam Gyeongju , Korea Selatan.

17 petang, pantai timur Korea Gyeongju rambut lautan ( Mauna Ocean ) Resort bumbung gimnasium runtuh, Pusan ​​Universiti Pengajian Asing memegang beratus-ratus pelajar baru mengalu-alukan pihak . Pada masa ini kemalangan telah membunuh 10 orang, termasuk sembilan pelajar , seorang ahli kakitangan , dan satu lagi ratus orang cedera . Gambar menunjukkan tempat kemalangan itu. ( Yonhap )

Menurut agensi berita Yonhap , 17 pada pukul 9 pagi , yang terletak di Utara Gyeongsang Kyung Gyeongju Gyeongju rambut lautan ( Mauna Ocean ) Resort bumbung stadium runtuh , menyebabkan sembilan pelajar universiti dan sambutan kakitangan syarikat itu terbunuh dan lebih 100 cedera . Insiden, Pusan ​​Universiti Pengajian Asing lebih daripada 500 pelajar mahasiswa majlis sambutan yang diadakan di gimnasium resort.

9774215043812822352_11n

Selepas kejadian itu , pihak berkuasa api Gyeongbuk cepat dihantar anggota bomba untuk menjalankan kerja-kerja menyelamat, tetapi kerana adegan salji teruk kemalangan, dan kejadian itu berlaku di kawasan yang tinggi kerja menyelamat gunung menghadapi banyak kesukaran.

Menurut polis membuat spekulasi bahawa kerana hari-hari salji Blizzard membawa kepada bumbung yang berlebihan, bumbung akhirnya tidak dapat menanggung berat salji runtuh punca tertentu kemalangan itu masih dalam siasatan .

Korea Ibu Pejabat Bencana Response Pusat Keselamatan ke-18, berkata pihak berkuasa sedang menyiasat punca keruntuhan bumbung di stadium dan kemudahan gimnasium kecacatan dan masalah-masalah lain . Korea Selatan Kementerian Pelajaran, Kementerian Kesihatan dan Kebajikan, Kementerian Kebudayaan , Sukan dan Pelancongan , Infrastruktur dan Kementerian Pengangkutan dan lain-lain jabatan kerajaan utama untuk bekerjasama, memberikan tumpuan kepada pemulihan dan penyiasatan kemalangan .

0 comments:

Post a Comment