Searching...
Thursday, February 13, 2014
3:25 AM 0

Menyelamatkan gadis dari serangan seksual

MELAKA: Seorang pekerja sukarela cekal disimpan cucu berusia tujuh tahun beliau diambil daripada serangan seksual lagi oleh seorang pemuda di belakang dewan orang ramai di Telok Mas .

Radziah Ramli (gambar) , seorang sukarelawan dengan sebuah pertubuhan sosial di sini , telah mengambil gadis dan abangnya yang berusia 10 tahun di sebuah mesyuarat di sana kira-kira pukul 9.30 pagi Ahad.

Dua jam kemudian, Radziah mendapati kedua-dua kanak-kanak hilang dan pergi keluar untuk memeriksa.

"Saya melihat cucu saya menangis," katanya. " Dia memberitahu saya seorang lelaki telah menanggal pakaian kakaknya dan melakukan sesuatu untuk di belakang dewan. "

Radziah berkata dia bergegas belakang untuk melihat belia cumbuan gadis kasar.

"Saya terpaksa menyelamatkan cucu saya dari belia supaya saya putus-putus ke hadapan dan menarik dia, " kata Radziah . " Belia mula menumbuk saya dan saya sedikit tangannya , yang menjadikan beliau lebih marah ,'' teringat ibu tunggal yang berusia 53 tahun.

Beliau berkata, remaja itu kemudian menolaknya ke dalam longkang sebelum cuba melarikan diri.

"Saya cedera kaki saya, tetapi saya menjerit untuk memberi amaran kepada orang lain yang masih dalam mesyuarat itu.

" Kesemua mereka bergegas keluar dan ditangkap belia dan menyerahkan kepada polis ,'' tambah beliau.

Beliau berkata gadis itu masih trauma dengan pengalaman pahit beliau dan mengalami demam panas.

Disebabkan keadaan sendiri diabetes, Radziah mempunyai jururawat kaki cedera beliau dengan baik.

Jurucakap polis berkata kes itu disiasat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan jenayah dengan niat untuk kemarahan kesopanan.

Belia itu telah ditahan.

SUMBER: The Star Online

0 comments:

Post a Comment